Piszę o kliencie, pisze o marketingu ale niewiele pisze o samej sprzedaży. Chyba dlatego że sprzedaż jest gdzieś pomiędzy klientem, komunikacją a marketingiem.
Oczywiście zamykanie sprzedaży czy negocjacje to ważna sprawa. Naturalnie jednak dążąc do dobrej komunikacji wierzę że sprzedaż wyjdzie naturalnie z potrzeby klienta.
Dlatego w marketingu ważny jest dla mnie dział jakim jest content marketing.
Czyli marketing treści, dawania wartości. Wg. zasady najpierw pomóż później sprzedawaj. Na rożne sposoby można tworzyć content marketing.
Najbliższy mi jest ten internetowy. Dawanie wartościowych treści na blogu, video, podkaście. Umiejętne nawigowanie publiczności w newsletterze czy w social media.
To coś co mnie kręci. Nie lubię sprzedawać ale lubię dawać wartościowe treści.
W tych artykułach znajdziesz więcej w tym temacie:
Newsletter – po co, z czego wysyłać i porównanie dwóch narzędzi
PZPN – jak zmienił swój wizerunek przez jego ocieplenie
Jak tworzyć marketing oparty na wiedzy? Przeczytaj ofertę dotyczącą tego zagadnienia